Els alumnes del Ferran i Clua visiten la Casa de la Vila de Valldoreix
Més d’una cinquantena d’alumnes del CEIP Jaume Ferran i Clua han participat avui divendres de la visita guiada a la seu consistorial de l’EMD de Valldoreix, organitzada per l’EMD i la direcció de l’escola.
Al llarg de més d’una hora els alumnes del centre educatiu valldoreixenc han fet un repàs de la història de Valldoreix des dels seus orígens feudals, quan es denominava municipi de Canals, fins a l’actual Entitat Municipal Descentralitzada. La primera parada de la visita ha estat a la Sala de Plens on el president Josep Puig i la vocal d’Educació, Susana Herrada, ja esperaven els infants. Durant una llarga estona el president Puig i Susana Herrada han anat responent les preguntes formulades pels alumnes, que s’han interessat per coses tan diverses com; l’any de fundació de l’EMD, el nombre d’arbres que hi ha a Valldoreix, quin és l’arbre més gran de la vila i l’any de construcció de l’edifici de la Casa de la Vila, entre d’altres.
La visita també ha servit perquè el tècnic de protocol de l’EMD i historiador de Valldoreix, Juanjo Cortés, expliqués als alumnes la fundació de l’administració pròpia dels valldoreixencs l’any 1958 i el significat de l’escut. Durant la trobada els alumnes també han pogut conèixer el funcionament intern de l’EMD de Valldoreix, fent un recorregut per les oficines de la Casa de la Vila.
La visita a la seu de l’EMD-Valldoreix s’emmarca dins el programa d’estudis dels alumnes del centre valldoreixenc. La intenció, tant dels responsables de l’EMD-Valldoreix com del CEIP Ferran i Clua, és que aquestes visites es puguin fer extensives a la resta d’alumnes del centre educatiu i que es puguin programar periòdicament. La idea és que els escolars puguin aprofundir en el funcionament de les administracions a través d’aquestes trobades.
L’activitat s’ha completat amb una visita a la biblioteca municipal Vall d’Or, situada al mateix edifici de la Casa de la Vila, on els estudiants han pogut copsar el funcionament d’aquest equipament cultural.